Mølle å, Bagsværd- og Lyngby Sø - det er der ikke meget der kan hamle op med.
Det ovennævnte giver jo helt sig selv og når turen oven i købet bliver toppet op med Steffen som lokal guide, som er født og opvokset på en grund ned til Mølle åen og kender det hele som sin egen bukselomme, det nød vi godt af i dag, tusind tak til Steffen og vi håber at se dig snart igen - du er altid velkommen.
Vi var 11 tilmeldte 3 valgte at melde fra, så vi mødte 8 friske roere op og hold da helt op det er en tur, der vil blive husket i lang tid.
Turen startede hjemmefra i regn så det virkelig ville noget og ved ankomst til Bagsværd Sø regnede det stadig, vi koblede af og åbnede traileren, satte os ind, fik en kop kaffe og ventede lidt på at regnen stilnede af og det gjorde den.
Vi roede ud fra p-pladsen kl. 08.45, der var regnen næsten stoppet og derfra blev vejret bare bedre og bedre hen over dagen.
Turen gik forbi de pragtfulde huse ned til Bagsværd Sø - hen til Sophienholm, hvor vi vendte om, tilbage samme vej og ind under Nybrovej, ad Mølleåen til Frederiksdal og Kanokajakcenter.dk og der var bare gang i den med udlejning af kanoer - dejligt at se alt det liv der er hos dem.
Tilbage ad Mølleåen til Lyngby Sø, forbi Lyngby Dameroklub over til Lyngby Roklub og op ad kanalen til Lyngby Hovedgade, det vakte sku godt nok noget forundring hos dem der ikke har været der før, at man bare sådan kan ro i kajak helt op til Hovedgaden. Vi roede tilbage igen og under motorvejen og jernbanen endnu en gang for at komme over og se Mølledammen ved Lyngby Mølle.
Tilbage på Lyngby Sø, gjorde vi stop ved roklubben og Havnehytten, hvor vi spiste frokost. Efter frokost roede vi højre om den store af øerne, fandt en spændende smal kanal med to broer - en "høj" og en meget lav. Da begge broer var passeret kom vi ind i den skønneste natur, der på det nærmeste minder om Amazonas, kanalen ender blindt, så vi måtte sno os samme vej ud igen og så tilbage til udgangspunktet ved Nybrovej 361.
Tilbage på p-pladsen stod den som vanligt på kajakvask og masser af hygge tilsat kaffe, the og kolde drikke, så alt i alt en helt uforglemmelig tur, guidet af Steffen.
Tak til Steffen, Lise, Pia, Dennis, Kowshik, Jimmy og Ole for enestående humør, selskab og 13 km.
Hilsen
Lars