Nyby Havn og Røsnæs´s herligheder
Så fik vi afprøvet Nyby, lagunen og nordsiden af Røsnæs ud imod fyret, 14 forventningsfulde roere var mødt op og forventningerne blev indfriet til fulde.
Vejrudsigten viste 4 ms faldende til 2 ms, "meeeen" den holdt godt nok ingen steder, hold da op der kom vind, da vi var kommet 2 km ud mod fyret og bølger på 0,5 ms så der blev lidt gang i den. Vi vendte om ved 2,5 km og det blev kun værre med bølgerne og vi fik dem ind skråt bagfra.
Vi havde Lise med i dag, som har roet turkajak hele livet, men har holdt pause i flere år. Hun fik sin debut i havkajak, hold nu helt op - der var gang i den, men Lise var sikkerheden selv og med 5 km efter års pause, var det virkelig godt gået.
Da, jeg havde roet Lise tilbage til Nyby på grund af vinden, kom Julie tilbage med Nicolaj´s kajak på slæb - uden Nikolaj. Han kæntrede 3 gange og gik til sidst på land, han var møg sur på sig selv over ikke at kunne holde balancen, det viste sig dog, at det var der en god grund til at han ikke kunne, da hans bagerste lukaf var helt fyldt med vand - så der skal en ny luge på, så kører det igen.
Nicolajs humør var hurtigt tilbage - han havde fundet en dejlig badebold på sin spaseretur tilbage til Nyby og det kom helt i top da han og Julie fik gang i Trangiaen, så de kunne kokkerere.
Jeg nåede, at blive lidt bekymret for resten af gruppen, selvom de var i kyndige hænder med Jens og Ole der havde komandoen.
Jeg roede dem i møde for at se om nogen trængte til hjælp med at komme tillbage, det var helt ubegrundet Kowshik, Marie, Michelle, Pia, Peter, Per, Ole, Jens, Jimmy og Dennis havde deres egen lille fest og syntes det havde været en fantastisk og lærerig tur. Dennis fik afprøvet sin nyindkøbte Zegul Empower i carbon, som han og jeg hentede tidligere på dagen i Melby ved Frederiksværk - det var dælme et godt køb og kajakken opførte sig eksemplarisk, Dennis var lykkelig - STORT tillykke med kajakken, Dennis.
Sikkert tilbage ved udgangspunktet, blev der som det sig hør og bør vasket kajakker og hygget til den store guldmedalje.
Tusind tak for en dejlig tur på Nordsiden af Røsnæs
Hilsen
Lars